Az elektromos autók töltőállomásainak gyártójaként felelősséget vállalunk egy környezetbarátabb jövőért - akárcsak ügyfeleink. Itt mindent megtalál az elektromobilitásról!
Az elektromobilitás fejlődése az elmúlt években gyors technológiai fejlődésen ment keresztül. A hatótávolság, a jobb kényelem és a rendelkezésre álló töltési lehetőségek önmagukért beszélnek, és megkönnyítik a kompromisszumok nélküli átállást az elektromos járművekre.
A Schrack Techniknél mindenre kiterjedő megoldásokat találhat a megújuló energiák minden területén.
A magánszektorban az olyan otthoni töltőállomások, mint az i-CHARGE CION, nélkülözhetetlenek. Ezek biztosítják az elektromos jármű biztonságos töltését, ezért a megfelelő telepítést mindig bízza szakképzett villanyszerelő kollégára. A töltési teljesítmény közvetlenül az állomáson korlátozható.
A Schrack Technik által kifejlesztett i-CHARGE termékcsalád töltőállomásai úttörők a klímabarát mobilitás terén. Megfelelő megoldásokat kínálnak az összes elérhető elektromos járműhöz (autók, motorkerékpárok, robogók és kerékpárok) és olyan helyekre, mint:
Az i-CHARGE töltőállomás kifejlesztésekor a felhasználóbarát alkalmazást tartották szem előtt. Az intelligens töltési logikával kombinált egyszerű kezelés lehetővé teszi a problémamentes, gyors és biztonságos töltést. A távoli karbantartás és a rendszeres szoftverfrissítések garantálják a biztonságot.
A töltési időket az akkumulátorok kapacitása, a töltő elektronika, illetve a rendelkezésre álló hálózati energia befolyásolja.
Átlagban egy 24kWh energiát leadni képes akkumulátor blokk töltési ideje a lemerült állapotból a teljesen feltöltött állapotig 1-es módban (Mode 1) körülbelül 10 óra, míg 3-as módban (Mode3) nagyságrendileg 1 óra, illetve DC töltés esetén 4-es módban (Mode 4) hozzávetőlegesen 20 perc.
Általánosan elmondható, hogy nagyon ritka az az eset, amikor az akkumulátorok teljesen lemerült állapotúak, így a várható töltési idők ténylegesen rövidebbek.
Az i-CHARGE töltőállomások aktiválása számos módon lehetséges (pl.. kulcsos kapcsoló, RFID kártya).
Az állomások különböző fizetési rendszerekhez illeszthetőek (pl.: készpénz vagy bankkártyás fizetés). Az OCPP protokollon keresztül biztosítható a különböző elszámolási rendszerekkel történő kommunikáció.
A töltőoszlopokban a fogyasztott energia mérésére MID megfelelősséggel rendelkező mérők állnak rendelkezésre.
Az MSZ EN 61851 szabvány tartalmazza a különböző aljzat és töltőkábel kombinációkat illetve a különböző töltési üzemmódokat.
A töltőállomások egy integrált segédérintkezővel összeépített Schuko vagy CEE aljzatot tartalmaznak.
Ez lehetővé teszi a kábelek biztonságos csatlakoztatását. Egy kombinált vezetékvédő kapcsoló hibaáram kioldással biztosítja a töltési pont védelmét. 1-es módban (Mode 1) az elektromos jármű közvetlenül, míg 2-es módban (Mode 2) egy speciális kábelen (úgynevezett ICCB, „in cable control box“) keresztül kapcsolódik a töltőállomáshoz.
Az elektromos gépjármű-, illetve az elektromos töltőoszlop gyártók az Európai Unióban megállapodtak a töltő csatlakozó rendszer egységesítéséről és kialakították a Typ2 típusú csatlakozót.
A Typ1 típusú csatlakozót csak az elektromos járművekben találjuk meg, így például amennyiben egy Nissan Leaf vagy egy KIA Soul típusú elektromos járművet szeretnénk tölteni, ebben az esetben egy adapter kábel használata szükséges a töltőoszlop Typ2-es aljzata és a gépjármú Typ1-es csatlakozója között.
A Typ2-es csatlakozóval ellátott töltőoszlop a megfelelő választás a különböző autótípusok töltéséhez. Amennyiben a töltőállomást kábeles csatlakozással alakítják ki, ebben az esetben választhatunk Typ1-es vagy Typ2-es csatlakozót is.
Az AC oldali (Mode 1-3) töltéssel ellentétben a CHAdeMO és CCS csatlakozóval ellátott DC oldali (Mode 4) gyorstöltők közvetlenül csatlakoznak az elektromos autó akkumulátoraihoz.
A töltő elektronika a töltőoszlopban található, így lehetővé válik a gépjárművek nagyteljesítményű, akkumulátor kímélő töltése is, ezáltal biztosítható a gyors töltési idő, így akár 20 perc alatt is feltölthetőek az elektromos járművek akkumulátorai.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________