Az i-CHARGE CION ideális megoldást kínál minden helyre, ahol elektromos autó töltés szükséges...
Töltőállomások otthonra és közösségi célokra...
Minden egyéb, ami elektromos töltőállomásokhoz szükséges...
A klímaváltozás, a környezeti katasztrófák és ezzel kapcsolatban egészségünk megőrzése központi téma napjainkban. A környezetvédelmi célok felértékelődése, a széndioxid-, nitrogénoxid- és szállópor-kibocsátás csökkentése vagy elkerülése, továbbá a fosszilis energiahordozók mennyiségének csökkentése a közlekedés területén jelentős kihívást jelent.
Ideális megoldás: E-mobilitás
A fenti okok együttesen előrevetítik az elektromos járművek nagyarányú elterjedését. Az elektromos motorok hatásfoka jóval nagyobb, zajkibocsátásuk alacsonyabb, karbantartási igényük kisebb, mint a belső égésű motoroké.
Az elektromos járművek elterjedéséhez megfelelő töltőállomás infrastruktúrát kell létrehozni, ezért egy hatékony, könnyen hozzáférhető és megfelelő országos lefedettségű elektromos töltőállomás hálózatra van szükség. Az üzemeltetők elsősorban az otthonukban töltik fel a járműveiket. Ez azonban meggátolja a hosszabb utak megtételét.
Ezért a Schrack Technik ezen a téren innovatív megoldásokat fejlesztett ki.
Elektromos töltőállomások egyedi felhasználásra:
A SCHRACK töltőállomások lehetővé teszik az egyszerű, gyors és biztonságos töltést az összes elektromos meghajtású jármű, például autók, robogók, vagy kerékpárok részére. Ezeket az elektromos töltőállomásokat nyilvános és nem nyilvános helyeken egyaránt lehet telepíteni. A megújuló energiaforrásból származó energiával töltött elektromos járművek, berendezések használatával nagy lépést tehetünk az energiafüggőség csökkentéséért.
A töltési időket az akkumulátorok kapacitása, a töltő elektronika, illetve a rendelkezésre álló hálózati energia befolyásolja.
Átlagban egy 24kWh energiát leadni képes akkumulátor blokk töltési ideje a lemerült állapotból a teljesen feltöltött állapotig 1-es módban (Mode 1) körülbelül 10 óra, míg 3-as módban (Mode3) nagyságrendileg 1 óra, illetve DC töltés esetén 4-es módban (Mode 4) hozzávetőlegesen 20 perc.
Általánosan elmondható, hogy nagyon ritka az az eset, amikor az akkumulátorok teljesen lemerült állapotúak, így a várható töltési idők ténylegesen rövidebbek.
Az MSZ EN 61851 szabvány tartalmazza a különböző aljzat és töltőkábel kombinációkat illetve a különböző töltési üzemmódokat.
A töltőállomások egy integrált segédérintkezővel összeépített Schuko vagy CEE aljzatot tartalmaznak.
Ez lehetővé teszi a kábelek biztonságos csatlakoztatását. Egy kombinált vezetékvédő kapcsoló hibaáram kioldással biztosítja a töltési pont védelmét. 1-es módban (Mode 1) az elektromos jármű közvetlenül, míg 2-es módban (Mode 2) egy speciális kábelen (úgynevezett ICCB, „in cable control box“) keresztül kapcsolódik a töltőállomáshoz.
Az elektromos gépjármű-, illetve az elektromos töltőoszlop gyártók az Európai Unióban megállapodtak a töltő csatlakozó rendszer egységesítéséről és kialakították a Typ2 típusú csatlakozót.
A Typ1 típusú csatlakozót csak az elektromos járművekben találjuk meg, így például amennyiben egy Nissan Leaf vagy egy KIA Soul típusú elektromos járművet szeretnénk tölteni, ebben az esetben egy adapter kábel használata szükséges a töltőoszlop Typ2-es aljzata és a gépjármú Typ1-es csatlakozója között.
A Typ2-es csatlakozóval ellátott töltőoszlop a megfelelő választás a különböző autótípusok töltéséhez. Amennyiben a töltőállomást kábeles csatlakozással alakítják ki, ebben az esetben választhatunk Typ1-es vagy Typ2-es csatlakozót is.
Az AC oldali (Mode 1-3) töltéssel ellentétben a CHAdeMO és CCS csatlakozóval ellátott DC oldali (Mode 4) gyorstöltők közvetlenül csatlakoznak az elektromos autó akkumulátoraihoz.
A töltő elektronika a töltőoszlopban található, így lehetővé válik a gépjárművek nagyteljesítményű, akkumulátor kímélő töltése is, ezáltal biztosítható a gyors töltési idő, így akár 20 perc alatt is feltölthetőek az elektromos járművek akkumulátorai.
Az i-CHARGE töltőállomások aktiválása számos módon lehetséges (pl.. kulcsos kapcsoló, RFID kártya).
Az állomások különböző fizetési rendszerekhez illeszthetőek (pl.: készpénz vagy bankkártyás fizetés). Az OCPP protokollon keresztül biztosítható a különböző elszámolási rendszerekkel történő kommunikáció.
A töltőoszlopokban a fogyasztott energia mérésére MID megfelelősséggel rendelkező mérők állnak rendelkezésre.